Vordering

Vordering

Heb je een vordering op een klant en lijkt die niet te willen betalen?

Als een klant niet of niet op tijd betaald ontvang jij niet het geld waar je recht op hebt. Het innen van het openstaande bedrag kan lastig zijn en bovendien tijd en geld kosten.

Hulp nodig bij innen een vordering?

Wil je de kosten voor het innen van de vordering op jouw klant of opdrachtgever verhalen? En daar zelf zo min mogelijk tijd in steken? We kunnen je bij Credifin Nederland goed van dienst zijn. Met een online platform, waar je jouw openstaande vordering binnen 5 minuten kunt indienen. En waar je 24/7 inzicht hebt in de voortgang, terwijl wij ervoor zorgen dat je het geld uiteindelijk toch zal ontvangen.

Uiteraard werken we op basis van No Cure, No Pay incasso. Dus lukt het ons niet om de vordering voor je te innen? Niets aan de hand, wij brengen je dan ook geen kosten in rekening. En lukt het wel om de factuur te innen? We brengen de incassokosten en de wettelijke rente standaard bij jouw klant in rekening.

Wat is een vordering?

Stuur je jouw klant een factuur en betaalt die niet binnen de wettelijke betalingstermijn die je daarop vermeldt? Je hebt op dat moment een openstaande vordering op de klant. Het betekent dat de klant je nog moet betalen, iets waar jij je voor zal moeten inzetten.

Let op: voordat er sprake is van een openstaande vordering moet je een factuur met een redelijke betalingstermijn versturen. Je kunt denken aan 7, 14 of 30 dagen. Zou je die termijn niet aanhouden (en vermelden)? Dan valt het niet mee om jouw klant of opdrachtgever nalatigheid te verwijten.

Vordering innen: herinneringen en aanmaning

Merk je dat jouw klant niet lijkt te willen betalen? Zodra de betalingstermijn verlopen is dien je een herinnering te versturen. We zetten de stappen op een rij die je moet zetten:

  • Eerste herinnering
    Na het verlopen van de betalingstermijn stuur je een eerste herinnering. Het kan gebeuren dat iemand een keer vergeet de factuur te betalen. Of de factuur kwijtraakt, waardoor de betaling uitblijft. Stuur een eerste herinnering om te wijzen op de openstaande vordering. En vermeld opnieuw een betalingstermijn, bijvoorbeeld weer van 7, 14 of 30 dagen.
  • Tweede herinnering
    Heb je de betaling na die termijn op de eerste herinnering nog steeds niet ontvangen? Stuur de klant of opdrachtgever een tweede herinnering. Daarin kun je aangeven dat het bedrag nog steeds open staat, ondanks de eerdere herinnering. De toon mag iets dwingender zijn, maar blijft vriendelijk. En vermeld opnieuw een betalingstermijn, weer van 7, 14 of 30 dagen.

Tip: reageert de klant of opdrachtgever ook niet op de tweede herinnering? Probeer even te bellen. Soms komen de e-mails of brieven niet aan. Een telefoontje kan veel onduidelijkheid wegnemen. En ervoor zorgen dat je de vordering alsnog betaald zal krijgen.

  • Aanmaning
    Als de herinneringen geen effect hebben verstuur je uiteindelijk een aanmaning. Waarin de toon strenger mag zijn, al blijf je natuurlijk wel vriendelijk. Vermeld weer een betalingstermijn. En geef aan dat je de klant of opdrachtgever in gebreke zal (laten) stellen als de vordering nog open blijft staan.

Neem contact op met onze juristen

Incassobureau kantoor Amsterdam

Al sinds 2005 staat Credifin in de Amsterdamse Zuidas, op Van Leijenberghlaan 199 D, garant voor topkwaliteit incassodiensten.

Heb je vragen of wil je meer weten? Bel : 0203452675 

Ervaringen van onze klanten

Klantbeoordelingen, zie wat onze klanten zeggen: 

“Wij zitten met ons bedrijf in de fashion en willen onze focus houden op de core business. Daarom het is heel prettig om Credifin als vangnet te hebben! Zij ontzorgen ons en dankzij hen ontvangen we bijna altijd alle betalingen.” Bibian HoyngState-of-Brands

“Het Orthocenter met ruim 45 vestigingen is van mening dat incassobureau Credifin een goede partner is en een uitstekende dienstverlening geeft op gebied van No Cure No Pay incasso. Waardering is er voor de menselijke manier van incasseren.” Bas Molenaar, Orthocenter

“Zeer positief, goede communicatie, systeem is gebruikersvriendelijk zodat je snel de status van een dossier kunt inzien.” Eltje de Graaf, Mea Fysio

In gebreke stellen bij vordering

Na de betalingsherinneringen en aanmaning kun je jouw factuur uploaden naar ons online platform. Dat is binnen een paar minuten geregeld, waarna wij de klant voor je in gebreke stellen. Het is de officiële manier om aan te geven dat je er genoeg van hebt en dat je ons hebt ingeschakeld om de vordering alsnog te innen.

Wij als incassobureau sporen jouw klant of opdrachtgever aan tot betalen. Dat doen we vriendelijk, maar op een dwingende toon.

En met de verschillende middelen die we daarvoor hebben, waarvan je online 24/7 de voortgang in de gaten kunt houden. Zodat we jouw vordering kunnen innen, inclusief de wettelijke rente en de incassokosten. Die jij in ieder geval nooit zomaar betaalt, omdat we je helpen op basis van No Cure, No Pay.

Meer weten?

Heb je nog vragen aan onze specialist Jesse over Vordering?

Neem contact op met Jesse, hij helpt u graag! Tel: 020-3452675

Bel ons op   020-3452675

E-mail ons   info@credifin-nederland.nl

Chat met ons?   Chat met ons

Vrijblijvend advies over je incasso-opdracht?

Wil je onbetaalde facturen aanpakken met behulp van een incassobureau en bent je benieuwd naar de slagingskans van je zaak? Neem direct contact op voor een GRATIS incasso-adviesgesprek of bel onze incassospecialisten op 020-3452675

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.4 / 10

249 beoordelingen

Naar alle reviews

[chatbot]