Contact opnemen met Credifin voor incassotraject

Vordering

Heb je een vordering op een klant en lijkt die niet te willen betalen?

Als een klant niet of niet op tijd betaald ontvang jij niet het geld waar je recht op hebt. Het innen van het openstaande bedrag kan lastig zijn en bovendien tijd en geld kosten.

Wil je de kosten voor het innen van de vordering op jouw klant of opdrachtgever verhalen? En daar zelf zo min mogelijk tijd in steken? We kunnen je bij Credifin Nederland goed van dienst zijn. Met een online platform, waar je jouw openstaande vordering binnen 5 minuten kunt indienen. En waar je 24/7 inzicht hebt in de voortgang, terwijl wij ervoor zorgen dat je het geld uiteindelijk toch zal ontvangen.

Uiteraard werken we op basis van No Cure, No Pay. Dus lukt het ons niet om de vordering voor je te innen? Niets aan de hand, wij brengen je dan ook geen kosten in rekening. En lukt het wel om de factuur te innen? We brengen de incassokosten en de wettelijke rente standaard bij jouw klant in rekening.

Wat is een vordering?

Stuur je jouw klant een factuur en betaalt die niet binnen de betalingstermijn die je daarop vermeldt? Je hebt op dat moment een openstaande vordering op de klant. Het betekent dat de klant je nog moet betalen, iets waar jij je voor zal moeten inzetten.

Let op: voordat er sprake is van een openstaande vordering moet je een factuur met een redelijke betalingstermijn versturen. Je kunt denken aan 7, 14 of 30 dagen. Zou je die termijn niet aanhouden (en vermelden)? Dan valt het niet mee om jouw klant of opdrachtgever nalatigheid te verwijten.

Vordering innen: herinneringen en aanmaning

Merk je dat jouw klant niet lijkt te willen betalen? Zodra de betalingstermijn verlopen is dien je een herinnering te versturen. We zetten de stappen op een rij die je moet zetten:

  • Eerste herinnering
    Na het verlopen van de betalingstermijn stuur je een eerste herinnering. Het kan gebeuren dat iemand een keer vergeet de factuur te betalen. Of de factuur kwijtraakt, waardoor de betaling uitblijft. Stuur een eerste herinnering om te wijzen op de openstaande vordering. En vermeld opnieuw een betalingstermijn, bijvoorbeeld weer van 7, 14 of 30 dagen.

  • Tweede herinnering
    Heb je de betaling na die termijn op de eerste herinnering nog steeds niet ontvangen? Stuur de klant of opdrachtgever een tweede herinnering. Daarin kun je aangeven dat het bedrag nog steeds open staat, ondanks de eerdere herinnering. De toon mag iets dwingender zijn, maar blijft vriendelijk. En vermeld opnieuw een betalingstermijn, weer van 7, 14 of 30 dagen.

Tip: reageert de klant of opdrachtgever ook niet op de tweede herinnering? Probeer even te bellen. Soms komen de e-mails of brieven niet aan. Een telefoontje kan veel onduidelijkheid wegnemen. En ervoor zorgen dat je de vordering alsnog betaald zal krijgen.

  • Aanmaning
    Als de herinneringen geen effect hebben verstuur je uiteindelijk een aanmaning. Waarin de toon strenger mag zijn, al blijf je natuurlijk wel vriendelijk. Vermeld weer een betalingstermijn. En geef aan dat je de klant of opdrachtgever in gebreke zal (laten) stellen als de vordering nog open blijft staan.

In gebreke stellen bij vordering

Na de herinneringen en aanmaning kun je jouw factuur uploaden naar ons online platform. Dat is binnen een paar minuten geregeld, waarna wij de klant voor je in gebreke stellen. Het is de officiële manier om aan te geven dat je er genoeg van hebt en dat je ons hebt ingeschakeld om de vordering alsnog te innen.

Wij sporen jouw klant of opdrachtgever aan tot betalen. Dat doen we vriendelijk, maar op een dwingende toon. En met de verschillende middelen die we daarvoor hebben, waarvan je online 24/7 de voortgang in de gaten kunt houden. Zodat we jouw vordering kunnen innen, inclusief de wettelijke rente en de incassokosten. Die jij in ieder geval nooit zomaar betaalt, omdat we je helpen op basis van No Cure, No Pay.

Heb je nog vragen?

Meer weten over het onderwerp of heb je nog vragen over onze werkwijze of de kosten? Bel ons op telefoonnummer 020 345 26 75 of stuur een e-mail naar info@credifin-nederland.nl. We horen graag van je!

Meer weten?

Incasso

No Cure No Pay

Bekijk de veelgestelde vragen

Contact opnemen

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.3 / 10

199 beoordelingen

Naar alle reviews