Minnelijk traject

Minnelijk traject

Een minnelijk traject starten of benieuwd hoe dat in z’n werk gaat?

Het is de gebruikelijke manier om een openstaande vordering te innen. Als er een factuur open blijft staan of als het erop lijkt dat een klant niet wil betalen.

Hulp nodig met een minnelijke traject?

Bij Credifin begrijpen we hoe lastig het kan zijn wanneer klanten niet op tijd betalen. Als incassobureau weten we dat een uitstaande factuur een enorme impact kan hebben op de cashflow van je bedrijf. 

Daarom bieden we bij Credifin een uitgebreid minnelijk traject, speciaal ontworpen om vorderingen op een efficiënte en klantgerichte manier te innen.

Wat houdt het minnelijk traject precies in?

Het minnelijk traject is de eerste fase van het incassoproces en richt zich op het buitengerechtelijk innen van uitstaande vorderingen. Dit gebeurt zonder tussenkomst van een rechter, via communicatie met de debiteur. 

We begrijpen dat het niet altijd gemakkelijk is om een factuur te betalen. Soms komt een bedrijf tijdelijk in financieel zwaar weer, is er een misverstand of is een factuur simpelweg over het hoofd gezien. 

Daarom zetten we bij Credifin volop in op een minnelijke regeling en zijn we ervan overtuigd dat een positieve en oplossingsgerichte aanpak betere resultaten oplevert voor alle partijen.

Let op: een minnelijk traject staat bij ons aan een vriendelijke, maar dwingende benadering. We hebben veel aandacht voor de (goede) relatie met jouw klant. Waardoor veel klanten die we aanmanen uiteindelijk vragen om ook hun facturen voor ze te innen.

De belangrijke stappen van minnelijke incasso

Benieuwd hoe minnelijke incasso in z’n werk gaat? We zetten het op een rij aan de hand van de belangrijke stappen:

1. Laatste herinneringsbrief voor particulieren
Gaat het om een minnelijk traject voor een particulier? We sturen een laatste herinneringsbrief, als laatste mogelijkheid om de factuur zonder extra kosten te betalen.

2. Aanmaning naar jouw klant
Gaat het om een zakelijke klant of reageert de particulier niet op de laatste betalingsherinneringbrief? We stellen de ander in gebreke en gaan die aanmanen. Dat doen we per brief, via e-mail, SMS, telefoon en bijvoorbeeld WhatsApp. Op die manier zorgen we ervoor dat we snel met de klant in contact komen.

3. Actieve benadering met oplossing
We zorgen voor een actieve benadering, waarbij we altijd toewerken naar een oplossing. Bijvoorbeeld op basis van een betalingsregeling of door afspraken te maken over wanneer de betaling wel plaats zal vinden.

Minnelijk vs. Gerechtelijk: Wat je moet weten

Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat de minnelijke fase anders werkt dan de gerechtelijke fase. Tijdens het minnelijk traject benaderen we de klant en sporen we die aan om te betalen. Er is nog geen sprake van een deurwaarder, van een gerechtelijke procedure of een vonnis van de rechter.

Blijkt het tijdens het minnelijk traject niet mogelijk om jouw klant of andere relatie aan te sporen tot betaling? Het is mogelijk om over te gaan tot de gerechtelijke fase van het traject.

Uiteraard proberen we alle beschikbare stappen en mogelijkheden, waarmee we alles in het werk stellen om de betaling toch voor je te innen. Als dat niet lukt bespreken we samen de mogelijkheden, waarbij we je natuurlijk ook vertellen over de kosten voor gerechtelijke stappen.

Neem contact op met onze incassospecialisten

Incassobureau kantoor Amsterdam

Al sinds 2005 staat Credifin in de Amsterdamse Zuidas, op Van Leijenberghlaan 199 D, garant voor topkwaliteit incassodiensten.

Heb je vragen of wil je meer weten? Bel : 0203452675 

Wat zijn de voordelen van het minnelijk traject bij Credifin?

Wat onderscheidt en versterkt onze benadering?

 

Persoonlijke aanpak: elke zaak krijgt bij ons de nodige aandacht en opvolging op maat.

 Snelle afhandeling: we kunnen snel schakelen en komen vaak binnen enkele weken tot een oplossing.

Behoud van de klantrelatie: door onze respectvolle aanpak blijven zakelijke relaties doorgaans intact.

Altijd op de hoogte: Met ons online platform kun je altijd zien hoe het met je zaak gaat. Geen verrassingen, gewoon duidelijkheid.

Geen verrassingen: We geloven in onze aanpak. Als we niets voor je kunnen innen, kost het je ook echt niets.

Expertise: Ons team kent de kneepjes van het vak. Met 18 jaar expertise hebben we het vertrouwen gewonnen van meer dan 11.500 klanten.

Hoge slagingskans: gemiddeld 94% van onze zaken wordt minnelijk afgehandeld.

Wat zijn de tarieven bij een minnelijke incasso?

Wij hanteren een heldere en eerlijke tariefstructuur. Voor het minnelijk traject rekenen geen kosten. De incassokosten zelf worden verhaald op je debiteur. Hierbij houden we ons strikt aan het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten, zodat debiteuren weten waar ze aan toe zijn.

Ervaringen van onze klanten

Klantbeoordelingen, zie wat onze klanten zeggen: 

“Wij zitten met ons bedrijf in de fashion en willen onze focus houden op de core business. Daarom het is heel prettig om Credifin als vangnet te hebben! Zij ontzorgen ons en dankzij hen ontvangen we bijna altijd alle betalingen.” Bibian HoyngState-of-Brands

“Het Orthocenter met ruim 45 vestigingen is van mening dat incassobureau Credifin een goede partner is en een uitstekende dienstverlening geeft op gebied van No Cure No Pay incasso. Waardering is er voor de menselijke manier van incasseren.” Bas Molenaar, Orthocenter

“Zeer positief, goede communicatie, systeem is gebruikersvriendelijk zodat je snel de status van een dossier kunt inzien.” Eltje de Graaf, Mea Fysio

Minnelijk traject: incasso starten

Wil je een incasso starten op basis van het minnelijk traject? Het is de eerste fase om hiermee aan de slag te gaan, waarbij jij nog geen kosten hoeft te maken. We werken altijd op basis van No Cure, No Pay incasso. Dat betekent dat je geen kosten maakt, als het ons niet lukt om de factuur alsnog voor je te innen.

En lukt dat wel? We vragen jouw klant om de kosten voor de incasso te betalen. Als dat niet lukt trekken we de kosten af van het bedrag dat we voor je innen. Zo word je er altijd beter van, zeker als er sprake is van een factuur die al een tijd open staat en niet betaald lijkt te worden.

Meer weten?

Heb je nog vragen aan onze incassospecialist Jesse over het minnelijke traject?

Neem contact op met Jesse, hij helpt u graag! Tel: 020-3452675

Bel ons op   020-3452675

E-mail ons   info@credifin-nederland.nl

Chat met ons?   Chat met ons

Vrijblijvend advies over je incasso-opdracht?

Wil je onbetaalde facturen aanpakken met behulp van een incassobureau en bent je benieuwd naar de slagingskans van je zaak? Neem direct contact op voor een GRATIS incasso-adviesgesprek of bel onze incassospecialisten op 020-3452675

"*" geeft vereiste velden aan

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.4 / 10

265 beoordelingen

Naar alle reviews

[chatbot]