Minnelijk traject

Minnelijk traject

Een minnelijk traject starten of benieuwd hoe dat in z’n werk gaat?

Het is de gebruikelijke manier om een openstaande vordering te innen. Als er een factuur open blijft staan of als het erop lijkt dat een klant niet wil betalen.

Hulp nodig met een minnelijke traject?

We kunnen je er goed mee van dienst zijn, gewoon via ons online platform. Het is voldoende om jouw factuur in een paar klikken te uploaden. We gaan er dan voor je mee aan de slag als incassobureau, waarmee er officieel een minnelijk traject start. Dat is een lastige term voor de inzet die wij starten, om jouw klant toch te bewegen om de betaling te voldoen.

Het minnelijk traject is de eerste fase van incasso. Waarvoor we een aantal stappen doorlopen, waarmee we ervoor zorgen dat je klant ervaart dat het belangrijk is om de factuur netjes te voldoen.

Let op: een minnelijk traject staat bij ons aan een vriendelijke, maar dwingende benadering. We hebben veel aandacht voor de (goede) relatie met jouw klant. Waardoor veel klanten die we aanmanen uiteindelijk vragen om ook hun facturen voor ze te innen.

De belangrijke stappen van minnelijke incasso

Benieuwd hoe minnelijke incasso in z’n werk gaat? We zetten het op een rij aan de hand van de belangrijke stappen:

  • Laatste herinneringsbrief voor particulieren
    Gaat het om een minnelijk traject voor een particulier? We sturen een laatste herinneringsbrief, als laatste mogelijkheid om de factuur zonder extra kosten te betalen.
  • Aanmaning naar jouw klant
    Gaat het om een zakelijke klant of reageert de particulier niet op de laatste betalingsherinneringbrief? We stellen de ander in gebreke en gaan die aanmanen. Dat doen we per brief, via e-mail, SMS, telefoon en bijvoorbeeld WhatsApp. Op die manier zorgen we ervoor dat we snel met de klant in contact komen.
  • Actieve benadering met oplossing
    We zorgen voor een actieve benadering, waarbij we altijd toewerken naar een oplossing. Bijvoorbeeld op basis van een betalingsregeling of door afspraken te maken over wanneer de betaling wel plaats zal vinden.

Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat de minnelijke fase anders werkt dan de gerechtelijke fase. Tijdens het minnelijk traject benaderen we de klant en sporen we die aan om te betalen. Er is nog geen sprake van een advocaat, van een gerechtelijke procedure of een vonnis van de rechter.

Blijkt het tijdens het minnelijk traject niet mogelijk om jouw klant of andere relatie aan te sporen tot betaling? Het is mogelijk om over te gaan tot de gerechtelijke fase van het traject.

Uiteraard proberen we alle beschikbare stappen en mogelijkheden, waarmee we alles in het werk stellen om de betaling toch voor je te innen. Als dat niet lukt bespreken we samen de mogelijkheden, waarbij we je natuurlijk ook vertellen over de kosten voor gerechtelijke stappen.

Minnelijk traject: incasso starten

Wil je een incasso starten op basis van het minnelijk traject? Het is de eerste fase om hiermee aan de slag te gaan, waarbij jij nog geen kosten hoeft te maken. We werken altijd op basis van No Cure, No Pay incasso. Dat betekent dat je geen kosten maakt, als het ons niet lukt om de factuur alsnog voor je te innen.

En lukt dat wel? We vragen jouw klant om de kosten voor de incasso te betalen. Als dat niet lukt trekken we de kosten af van het bedrag dat we voor je innen. Zo word je er altijd beter van, zeker als er sprake is van een factuur die al een tijd open staat en niet betaald lijkt te worden.

Meer weten?

Heb je nog vragen over het minnelijk traject?

   020-3452675

  info@credifin-nederland.nl

   Chat met ons

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.4 / 10

248 beoordelingen

Naar alle reviews