24/7 online : incasso, herinneringen en laatste aanmaning versturen

Klant betaalt niet

Stel, jouw klant betaalt niet: wat doe je dan?

Je kunt een aantal stappen zetten om de klant aan te sporen het bedrag alsnog over te maken. Wij zetten de mogelijkheden voor je op een rij, zodat je jouw factuur toch kunt incasseren.

Klant betaalt factuur niet: wat nu!?

Een klant betaalt de factuur niet: wat kun je op dat moment doen? Dit zijn 5 belangrijke stappen die je kunt zetten:

  • Controleer de betalingstermijn op de factuur: Voordat je aan de slag gaat met een klant die niet betaalt is het verstandig om de wettelijke betalingstermijn nog een keer goed te controleren. Klopt het dat die verlopen is? Je voorkomt hiermee dat je klanten aanspreekt op een niet-betaalde factuur terwijl het eigenlijk gaat om een fout in jouw administratie.
  • Bel de klant en stuur een betalingsherinnering en aanmaning : De klant betaalt de factuur niet? Stuur een betalingsherinnering, nog een herinnering en daarna een aanmaning. Doe dat zo snel mogelijk nadat de betalingstermijn is verlopen. Je geeft daarmee duidelijk aan dat je er geen gras over laat groeien, om de facturen die je verstuurt ook daadwerkelijk te innen.

Tip: herinnering verstuurd? Vermeld daarop dat je bij de volgende herinnering (en aanmaning) de wettelijke rente in rekening zal brengen.

  • Stel een betalingsregeling voor : Stel, de klant betaalt niet nadat je een herinnering en aanmaning hebt verstuurd, maar je hebt wel contact kunnen krijgen. Vaak helpt het om de klant te bellen en samen naar een oplossing te zoeken. Soms kunnen jullie een betalingsregeling treffen, bijvoorbeeld om maandelijks steeds een deel te laten betalen.
  • Schakel een incassobureau in : Lukt het niet om de klant tot betalen aan te sporen? Schakel een incassobureau in. Dat kan bij ons gewoon via het webportaal, door je aan te melden en jouw factuur te uploaden. Je kunt meteen aan de slag en je houdt 24/7 inzicht in alle communicatie met de klant en natuurlijk jouw openstaande facturen.
  • Vraag oninbare BTW terug : Blijft de klant niet betalen, zelf niet na inzet van een incassobureau? En vind je het de deurwaarder of een gerechtelijke procedure niet waard? Je kunt de oninbare BTW bij de Belastingdienst terugvragen, om de factuur daarna af te boeken in de administratie.

Als jouw klant niet betaalt is het als ZZP-er verstandig om de bovenstaande stappen te doorlopen. Je spoort de niet-betalende debiteur aan het bedrag toch over te maken, zonder dat jullie onderlinge relatie meteen op het spel komt te staan.

Maak kennis met onze juridische specialisten

Incassobureau kantoor Amsterdam

Al sinds 2005 staat Credifin in de Amsterdamse Zuidas, op Van Leijenberghlaan 199 D, garant voor topkwaliteit incassodiensten.

Met 18 jaar expertise hebben we het vertrouwen gewonnen van meer dan 11.500 klanten.

Dit zeggen onze klanten

“Dikke aanrader! Heel erg goed geholpen! Ondanks dat het een relatief kleine factuur was, zijn ze er net zo mee omgegaan als wanneer het een grote was geweest. Ik ben zo blij dat ik hen in heb geschakeld.” Studio Rodenhuis

“Zeer goede communicatie, duidelijke website en beveiligde omgeving waarin de documenten en communicatie gedeeld wordt.” HSV de Werkhond Teteringen

“Helaas moet ik deze dienst wel eens gebruiken; maar wat ben ik er blij mee áls ik het dan nodig heb. Ik ben nu 2x geholpen; 1x met een particulier en 1x een bedrijf die het kop in het zand staken…” Klusjesman Michel

“Ik heb incassobureau Credifin zeer hoog staan, dien al sinds 2019 incassozaken in, bijna altijd met een goed resultaat, ik heb hen toentertijd gevonden via een youtube video (Incassobureau inschakelen I Credifin – Vakkundig en innovatief incasseren voor snel resultaat!), ik dacht, die video ziet er professioneel uit, ik ga het eens proberen, ik heb een account aangemaakt en ben meteen aan de slag gegaan, tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.“ Administratiekantoor de Jong

Mijn klant betaalt niet: aan de slag

Stel, jouw klant betaalt niet en je wilt aan de slag: wat doe je dan? Start met een incassotraject door je daarvoor online aan te melden. Jij hebt dan zelf de touwtjes in handen, voor de maximale controle over de benadering van jouw klant.

Meer weten?

Heb je nog vragen over Klant betaalt niet?

Neem contact op met Jesse, hij helpt u graag! Tel: 020-3452675

Bel ons op   020-3452675

E-mail ons   info@credifin-nederland.nl

Chat met ons?   Chat met ons

Vrijblijvend advies

Heb je vragen of wil je meer inzicht in dit onderwerp? Aarzel niet en regel meteen een GRATIS adviesgesprek. Je kunt ook direct onze specialisten bellen op 020-3452675.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.4 / 10

249 beoordelingen

Naar alle reviews

[chatbot]