incassotraject - incassobureau inschakelen

Ingebrekestelling

Ingebrekestelling gebruiken om jouw klant te bewegen tot betalen?

Het is een belangrijk middel dat we als incassobureau inzetten. Nadat we de laatste aanmaning hebben verstuurd, waarmee je aan kunt geven dat je het er niet bij zal laten zitten.

We communiceren duidelijk en zonder er doekjes om te winnen. Op een tegelijkertijd vriendelijke toon, waarmee we de goede relatie tussen jou en de klant bewaken. Tijdens het hele incassotraject, ook als na de ingebrekestelling blijkt dat de klant niet van plan lijkt om over te gaan tot betaling. 

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen als je een openstaande factuur wilt laten betalen? Zodra een laatste aanmaning geen effect heeft zorgen we voor de ingebrekestelling. Een officiële stap, waarna we aan de slag gaan met de incasso. Om het factuurbedrag alsnog voor je te innen, zodat je het geld ontvangt waar je recht op hebt.

Wat is ingebrekestelling? Na de laatste aanmaning

Voordat we overgaan tot de ingebrekestelling kunnen we een laatste aanmaning sturen. Belangrijk, bijvoorbeeld als je nog niet eerder een aanmaning stuurde. We gebruiken een laatste aanmaning als sommatiebrief, waarin we aangeven dat we jouw klant in gebreke zullen stellen als de openstaande schuld niet binnen het genoemde aantal dagen betaald wordt.

Bovendien geven we in die brief aan dat we kosten zullen berekenen om het bedrag alsnog te innen. Uiteraard zorgen we er daarnaast voor dat de laatste aanmaning netjes aan de andere voorwaarden voldoet. Om daarna de ingebrekestelling te kunnen toesturen, waarna we beginnen met de incasso. En we de wettelijke rente berekenen, om die de klant uiteindelijk ook in rekening te brengen. 

Tip: stuur altijd twee herinneringen aan klanten die niet betalen. En vervolg met een aanmaning, waarin je aangeeft dat je daarna een incassobureau zal inschakelen. Op die manier zet je de belangrijke stappen, voordat we de ingebrekestelling kunnen uitvoeren. En krijg je geen reactie op de herinneringen en aanmaningen? Soms helpt het om even te bellen, bijvoorbeeld als de e-mails of brieven niet aan bli

Voorbeeld ingebrekestelling downloaden

Een voorbeeld ingebrekestelling downloaden, zodat je kan zien hoe onze brief eruit ziet? Ons voorbeeld in PDF toont alle belangrijke informatie, die je natuurlijk van ons kan verwachten in het incassotraject. 

Download hieronder het voorbeeld van een ingebrekestelling voor jouw klant.

Ingebrekestelling

Hoe werkt dat: jouw klant ingebreke stellen 

Wil je jouw klant in gebreke stellen? Wij zorgen als incassobureau voor de officiële ingebrekestelling. Netjes volgens de richtlijnen die daarvoor gelden en in vriendelijke taal. Zonder er doekjes om te winden en in duidelijke taal, zodat jouw klant goed weet wat er moet gebeuren.

We gebruiken de ingebrekestelling om het incassotraject te kunnen starten. Waarbij we de incassokosten berekenen, net als de wettelijke rente. We brengen die kosten en de rente standaard bij jouw klant in rekening. En lukt het uiteindelijk niet om de openstaande factuur voor je te incasseren? Geen zorgen, dan zullen we die kosten natuurlijk niet bij jou in rekening brengen. Op die manier maak je gebruik van No Cure, No Pay-incasso. Met een officiële ingebrekestelling, om het traject te starten en jouw klant tot betalen aan te zetten.

Ingebrekestelling via Credifin: 15 + jaar ervaring

Credifin heeft meer dan 15 jaar ervaring met incasso. Voor ZZP’ers en MKB-organisaties, net als voor andere bedrijven. In alle branches en voor alle soorten klanten, van groot tot klein. Waarvoor we gebruik maken van de ingebrekestelling, om het traject voor de incasso te kunnen starten. Een belangrijke stap, waarmee we ervoor zorgen dat we voor je aan de slag kunnen.

Op een vriendelijke en toch duidelijke toon, terwijl jij de voortgang online 24 uur per dag en 7 dagen per week kunt volgen. Vanuit het online portaal, zodat je altijd op de hoogte bent van de stappen die we voor je zetten.

Wil je starten met de incasso en heb je daarvoor de ingebrekestelling nodig? Je kunt online de factuur indienen, dan gaan wij er voor je mee aan de slag.  

Heb je nog vragen?

Meer weten over een ingebrekestelling of heb je nog vragen over onze werkwijze of de kosten? Bel ons op telefoonnummer 020 345 26 75 of stuur een e-mail naar info@credifin-nederland.nl. We horen graag van je!

Meer weten?

Incasso

No cure no pay

Bekijk de veelgestelde vragen

Contact opnemen

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.3 / 10

196 beoordelingen

Naar alle reviews