En zoek je in plaats daarvan advies door ervaren specialisten? In sommige gevallen is het niet zo makkelijk om een factuur in te dienen en ons in te schakelen om die alsnog betaald te krijgen. Gaat het om een grotere claim, lukt het niet om er met de opdrachtgever uit te komen of is er iets anders aan de hand? We helpen je er graag bij.
Wat is er aan de hand?
Het is belangrijk om goed vast te stellen wat er aan de hand is. Gaat het om een factuur op basis van een getekende of anders goedgekeurde offerte? Is er sprake van een schriftelijke en/of een mondelinge overeenkomst? En zijn er afspraken gemaakt over de werkzaamheden, de levering en de manier waarop dit uiteindelijk betaald zal worden?
We proberen de situatie zo goed mogelijk in kaart te brengen. Op die manier zijn we je goed van dienst met een passend incasso advies. Dus twijfel je over de mogelijkheden of heb je al van alles geprobeerd, maar zonder succes? In die gevallen kunnen we je waarschijnlijk goed adviseren.
Dit kunnen we voor je doen
Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen, als er sprake is van een lastige situatie? We geven je graag incasso advies. Bovendien weten we op welke manier we klanten en debiteuren moeten aanspreken, als ze hun openstaande rekeningen niet of niet op tijd betalen.
We voeren precies genoeg druk uit, zonder onvriendelijk of agressief te worden. Niet voor niets vragen veel van de klanten die nog moeten betalen ons daarna om ook hen te helpen. Ze ervaren onze aanpak als prettig, waarmee we het voor elkaar krijgen om de openstaande factuur toch voor je te innen.
Incasso advies: ervaren incassospecialisten
Zoek je naar incasso advies door ervaren incasso specialisten? Wij weten waar je mee te maken hebt en kennen de mogelijkheden om daar iets aan te doen. Dus wil je jouw factuur alsnog innen of ben je benieuwd hoe de procedure er precies uit zal gaan zien? Wij leggen het je uit, zodat je precies weet wat je van ons kunt verwachten. Wij gaan er graag voor je mee aan de slag.
De Incasso adviezen/tips voor 2023
Begin vroeg: hoe eerder u met het proces begint, hoe groter de kans dat u de schuld terugkrijgt. Dit komt omdat hoe langer u wacht, hoe moeilijker het kan zijn om de debiteur te lokaliseren en hoe kleiner de kans dat hij zal betalen.
Houd nauwkeurige gegevens bij: Zorg ervoor dat u gedetailleerde gegevens bijhoudt van alle communicatie en transacties met betrekking tot de schuld. Dit kan nuttig zijn in het geval dat juridische stappen noodzakelijk worden.
Communiceer duidelijk: zorg ervoor dat u de voorwaarden van de schuld, het verschuldigde bedrag en de gevolgen van niet-betalen duidelijk communiceert. Dit kan misverstanden helpen voorkomen en kan de debiteur aanzetten tot betalen.
Gebruik alternatieve methoden: Als traditionele communicatiemethoden (zoals telefoontjes of brieven) geen succes hebben, kunt u overwegen om alternatieve methoden zoals betalingsherinnering per e-mail ( Voeg uw openstaande facturen toe als bijlage ) of sms te gebruiken om te proberen de debiteur te bereiken.
Onderhandel over een betalingsregeling: Als de debiteur niet in staat is om het volledige bedrag van de schuld in één keer te betalen, kunt u overwegen om een betalingsregeling te treffen. Dit kan helpen om ten minste een deel van de schuld terug te vorderen en kan meer haalbaar zijn voor de schuldenaar.
Wees professioneel: Het is belangrijk om altijd professioneel en respectvol te zijn in de communicatie met de debiteur, zelfs als deze de schuld niet betaalt zoals afgesproken. Dit kan helpen om goede relaties in stand te houden en kan ervoor zorgen dat de debiteur sneller zal betalen.
Lukt het niet zelf om te incasseren: Dien je incasso in. Maak een account aan en we gaan meteen voor je aan de slag en kunt u 24/7 real-time je incassozaak volgen.