Inhoudsopgave
Recht op salaris, heb je je werkgever aangesproken?
Uiteraard volg je daarvoor een paar belangrijke stappen, waarmee je zeker weet dat je dit juridisch goed aanpakt. Weet je bijvoorbeeld zeker dat je wel recht hebt op salaris en heb je jouw werkgever daarop aangesproken? Het is belangrijk om dat ook met een brief te doen, voordat wij je daarmee kunnen helpen.
En heb je na die stappen nog steeds geen salaris ontvangen? Wij zorgen ervoor dat we je daarmee helpen, waarmee je zeker weet dat we er alles aan doen om voor jou te ontvangen waar je recht op hebt.
3 belangrijke stappen om zelf te zetten
Heb je geen salaris ontvangen en vind je dat je daar wel recht op hebt? Aan de hand van 3 belangrijke stappen doe je eerst zelf datgene wat er moet gebeuren voordat wij je ermee kunnen helpen:
- Controleer of je er recht op hebt
- Neem contact op met jouw werkgever
- Vraag om je loon met een brief
1. Controleer of je er recht op hebt
Het is belangrijk dat je recht hebt op het salaris dat je wilt ontvangen, maar nog niet hebt gekregen. Kijk daarom in het contract na of je recht hebt op het loon en bekijk ook de bankafschriften na die laten zien dat je eerder wel loon hebt ontvangen. Daarnaast ontvang je vaak een loonstrook, dus pak die erbij om te bepalen welk bedrag je overgemaakt zou moeten krijgen.
2. Neem contact op met jouw werkgever
Het is verstandig om eerst even contact op te nemen met jouw werkgever. Misschien is er iets misgegaan en is het gewoon een foutje, dat je makkelijk kunt herstellen. Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat de werkgever wat problemen ervaart.
Tip: zelfs als je goed contact hebt met jouw werkgever is het verstandig om wel aan te geven dat je het loon graag snel wilt ontvangen.
3. Vraag om je loon met een brief
Heb je nog steeds geen salaris ontvangen, zelfs niet nadat je contact hebt gehad met jouw werkgever? Het is belangrijk om er daarna nog een keer in een brief om te vragen, die je het liefst aangetekend verstuurt of waarvan je een ontvangstbevestiging vraagt. Zo kan de werkgever niet ontkennen dat je de brief hebt verstuurd.
In de brief kun je de werkgever bijvoorbeeld 7 dagen de tijd geven om jouw salaris alsnog te betalen. En blijft de betaling daarna nog steeds uit? Dan wordt het tijd om ons in te schakelen, omdat wij je er waarschijnlijk bij kunnen helpen.
Hulp bij geen salaris
Als je geen salaris hebt ontvangen en je de bovenstaande stappen hebt geprobeerd is het verstandig om er meer werk van te maken. Daar kunnen we je goed bij helpen, omdat we daar veel ervaring mee hebben. Wij als incassobureau zorgen ervoor dat we het juridisch voor je oppakken of alvast zorgen voor de incassotraject die daarbij hoort.
Neem contact op met onze incassospecialisten
Al sinds 2005 staat Credifin garant voor topkwaliteit incassodiensten en informatie over geen salaris ontvangen.
Heb je vragen of wil je meer weten? Bel : 020-3452675
Waarom kiezen voor Credifin?
Wat maakt onze aanpak uniek en effectiever?
Maatwerk: Elke vordering is uniek. Wij passen onze aanpak aan op basis van wat het beste is voor jou en je zaak.
Zeer efficiënt incassotraject: Door automatisering met een belrobot en slimme betaalmogelijkheden zoals betaallinks en QR-codes in e-mails en brieven, wordt het voor klanten makkelijker en eenvoudiger om betalingen te verrichten.
Automatische aanlevering via API: Voor het aanleveren van meerdere facturen bieden we een state-of-the-art API (Application Programming Interface) aan, waarmee een automatische koppeling mogelijk is.
Altijd op de hoogte: Met ons online platform kun je altijd zien hoe het met je zaak gaat. Geen verrassingen, gewoon duidelijkheid.
100% No cure, no pay: We geloven in onze aanpak. Als we niets voor je kunnen innen, kost het je ook echt niets.
Ervaren team: Ons team kent de kneepjes van het vak. Met 18 jaar expertise hebben we het vertrouwen gewonnen van meer dan 11.500 klanten.
Uitstekend Slagingspercentage: Een bewijs van onze efficiënte aanpak is het slagingspercentage van 94% dat we bij CrediFin hebben behaald. Dit hoge percentage geeft aan dat we in staat zijn om in verreweg de meeste gevallen een succesvol incassotraject te realiseren, waardoor je met vertrouwen op ons kunt rekenen voor het innen van vorderingen.
Kortom: bij CrediFin krijg je niet alleen een No Cure No Pay incassobureau, maar een partner die er echt alles aan doet om je te helpen.
Ervaringen van onze klanten
“Wij zitten met ons bedrijf in de fashion en willen onze focus houden op de core business. Daarom het is heel prettig om Credifin als vangnet te hebben! Zij ontzorgen ons en dankzij hen ontvangen we bijna altijd alle betalingen.” State-of-Brands
“Het Orthocenter met ruim 45 vestigingen is van mening dat incassobureau Credifin een goede partner is en een uitstekende dienstverlening geeft op gebied van No Cure No Pay incasso. Waardering is er voor de menselijke manier van incasseren.” Orthocenter
“Zeer positief, goede communicatie, systeem is gebruikersvriendelijk zodat je snel de status van een dossier kunt inzien.” Mea Fysio“
Ervaren juristen voor incasso
We proberen het met een incasso naar jouw werkgever. Dat betekent dat we er meer druk achter zetten, waarmee jij toch het salaris kunt ontvangen waar je recht op hebt. En lukt dat ook niet? Dan kunnen we je zelfs helpen met een gerechtelijke procedure. Op die manier gaan we aan de slag met alles dat kan helpen om jouw salaris alsnog te ontvangen, omdat het waarschijnlijk gaat om een groot bedrag waar je het niet zomaar bij wilt laten zitten.
Meer weten?
Heb je nog vragen aan onze incassospecialist Jesse over Geen salaris ontvangen?
Vrijblijvend advies over je incasso-opdracht?
Wil je onbetaalde facturen aanpakken met behulp van een incassobureau en bent je benieuwd naar de slagingskans van je zaak? Neem direct contact op voor een GRATIS incasso-adviesgesprek of bel onze incassospecialisten op 020-3452675
"*" geeft vereiste velden aan