Inhoudsopgave
Wat is een laatste aanmaning?
De betekenis van de laatste aanmaning is als volgt: Een laatste aanmaning is een formeel verzoek of waarschuwing aan iemand om een openstaande verplichting na te komen, zoals het betalen van een factuur of het nakomen van een overeenkomst, die tot dan toe niet is nagekomen.
Het is vaak een schriftelijke mededeling ( laatste aanmaningsbrief ) die wordt verstuurd als een herinnering dat er een betaling of een andere verplichting openstaat en dat er maatregelen zullen worden genomen als de betaling of verplichting niet binnen een bepaalde termijn wordt nagekomen.
De aanmaning kan meestal de eerste stap zijn in een proces waar er stappen genomen worden om een verplichting af te dwingen zoals het inschakelen van een incassobureau.
Hulp bij een laatste Aanmaning nodig?
In de laatste aanmaning zorgen we ervoor dat je duidelijk aangeeft dat betaling nu noodzakelijk is. De betaling blijft waarschijnlijk al enige tijd uit, waardoor het de moeite waard is om extra druk te zetten. Door de laatste aanmaning op ons briefpapier en met ons logo te versturen, maken we meer indruk op de debiteur.
Voordelen van een laatste aanmaning via Credifin
Met onze laatste aanmaning kies je voor een snelle, betrouwbare en effectieve oplossing:
- Snelle levering: Aangetekende E-mail™ komt direct aan in de inbox van je debiteur.
- Hoger betaalpercentage: Door de urgentie te benadrukken, ontvangt je sneller betalingen.
- Efficiënt proces: Alles verloopt digitaal, zonder gedoe met papieren post.
Wat zijn de eisen?
Jouw aanmaning die wij voor je versturen voldoet aan de belangrijke wettelijke eisen:
- Betalingstermijn: Vermeld een betalingstermijn van minimaal 14 dagen.
- Incassokosten: Vermeld het exacte bedrag aan incassokosten dat na de termijn in rekening wordt gebracht.
Let op: deze eisen gelden voor laatste aanmaningen aan consumenten. Voor bedrijven gelden deze verplichtingen niet. We adviseren om het proces voor bedrijven kort te houden: één betalingsherinnering en één aanmaning zijn vaak voldoende om daarna over te gaan tot een incassotraject.
Waarom je beter Credifin je laatste aanmaning kunt laten versturen
Het opstellen van een laatste aanmaning, ook wel genoemd laatste herinnering, WIK brief of 14 dagen brief, luistert nauw. Bij Credifin ben je verzekerd van een juiste aanmaning die voldoet aan alle wettelijke eisen. Als je beschikt over een e-mailadres van je klant, versturen wij de laatste waarschuwing ook per Aangetekende E-mail™. Dit resulteert vaak in een snellere betaling, zonder dat de klant de aanmaning kan weigeren.
Waarom sturen wij een Aangetekende e-mail™ en geen aangetekende aanmaningsbrief meer?
In 2025 beschikt vrijwel iedereen over een e-mail adres, het versturen van een aangetekende WIK brief behoort zo langzamerhand tot de verleden tijd. De Aangetekende E-mail™ heeft dezelfde juridische waarde als het versturen van een aangetekende aanmaningsbrief.
Het geeft de aanmaning meer kracht en resulteert vaak in een snellere betaling. Bovendien kan de aangetekende E-mail™ , in tegenstelling tot een aangetekende brief, niet geweigerd worden.
Voorbeeld laatste aanmaning
Benieuwd hoe onze laatste aanmaning/ WIK brief/ 14 dagen brief eruit ziet?
Download hier onze voorbeeld-PDF:
Kosten laatste aanmaning
Aan de slag met een laatste aanmaning voor jouw klant vanuit ons incassobureau? De kosten daarvoor bedragen :
- Losse laatste aanmaning: € 5,- (per Aangetekende e-mail™)
- 10 of meer laatste aanmaningen: € 2,50 (per Aangetekende e-mail™)
Noot: Uiteraard zijn andere prijsafspraken mogelijk, afhankelijk van de aantallen.
Indien je over een e-mailadres van je klant beschikt, wordt de laatste aanmaning, naast onze gebruikelijke brief, kosteloos per Aangetekende e-mail™ verstuurd. Wil je alle aanmaningen ook per aangetekende brief verzenden? Neem contact met ons op over de kosten.
Laatste aanmaning voor incasso
De laatste aanmaning voor incasso is voordelig beschikbaar. Dat geldt voor een enkel exemplaar, net als wanneer je daar voor meerdere facturen gebruik van wilt maken. Op die manier kun je laten zien dat je uiteindelijk een incassobureau zal inschakelen, waardoor het nu tijd is om de factuur alsnog te voldoen.
Veel klanten schrikken daarvan, zonder dat ze je meteen met hoge incassokosten hoeft op te zadelen. Jij behoudt de goede onderlinge relatie, terwijl je toch kunt rekenen op een vlotte betaling van de factuur.
Neem contact op met onze incassospecialisten
Al sinds 2005 staat Credifin in de Amsterdamse Zuidas, op Van Leijenberghlaan 199 D, garant voor topkwaliteit incassodiensten.
Heb je vragen of wil je meer weten? Bel : 0203452675
Waarom kiezen voor Credifin?
Wat maakt onze aanpak uniek en effectiever?
Vergunning en betrouwbaarheid: Credifin Nederland B.V. beschikt over een officiële vergunning van de overheid, zoals geregistreerd in het Incassoregister van Justis. Deze vergunning onderstreept dat wij voldoen aan de strengste eisen op het gebied van kwaliteit en transparantie binnen de incassodienstverlening. Hierdoor ben je verzekerd van een professionele en betrouwbare partner.
Maatwerk: Elke vordering is uniek. Wij passen onze aanpak aan op basis van wat het beste is voor jou en je zaak.
Zeer efficiënt incassotraject: Door automatisering met een belrobot en slimme betaalmogelijkheden zoals betaallinks en QR-codes in e-mails en brieven, wordt het voor klanten makkelijker en eenvoudiger om betalingen te verrichten.
Automatische aanlevering via API: Voor het aanleveren van meerdere facturen bieden we een state-of-the-art API (Application Programming Interface) aan, waarmee een automatische koppeling mogelijk is.
Altijd op de hoogte: Met ons online platform kun je altijd zien hoe het met je zaak gaat. Geen verrassingen, gewoon duidelijkheid.
100% No cure, no pay: We geloven in onze aanpak. Als we niets voor je kunnen innen, kost het je ook echt niets.
Ervaren team: Ons team kent de kneepjes van het vak. Met 18 jaar expertise hebben we het vertrouwen gewonnen van meer dan 11.500 klanten.
Kortom: bij CrediFin krijg je niet alleen een het beste incassobureau van Nederland, maar een incassopartner die er echt alles aan doet om je te helpen.
Ervaringen van onze klanten
Klantbeoordelingen, zie wat onze klanten zeggen:
“Wij zitten met ons bedrijf in de fashion en willen onze focus houden op de core business. Daarom het is heel prettig om Credifin als vangnet te hebben! Zij ontzorgen ons en dankzij hen ontvangen we bijna altijd alle betalingen.” Bibian Hoyng, State-of-Brands
“Het Orthocenter met ruim 45 vestigingen is van mening dat incassobureau Credifin een goede partner is en een uitstekende dienstverlening geeft op gebied van No Cure No Pay incasso. Waardering is er voor de menselijke manier van incasseren.” Bas Molenaar, Orthocenter
“Zeer positief, goede communicatie, systeem is gebruikersvriendelijk zodat je snel de status van een dossier kunt inzien.” Eltje de Graaf, Mea Fysio“
Blijft de betaling alsnog uit?
Betaalt uw klant nog steeds niet na de laatste aanmaning? Start dan met onze No Cure, No Pay-incasso en laat ons de openstaande factuur voor u incasseren. Wij berekenen automatisch de incassokosten en wettelijke rente en brengen deze in rekening bij uw klant.
Tip: Wilt u de kans op niet-betaalde facturen verkleinen? Doe een kredietcheck en ontdek hoe uw klant er financieel voor staat.
Meer weten?
Heb je nog vragen aan onze incassospecialist Jesse over Laatste aanmaning?
Vrijblijvend advies over je incasso-opdracht?
Wil je onbetaalde facturen aanpakken met behulp van een incassobureau en bent je benieuwd naar de slagingskans van je zaak? Neem direct contact op voor een GRATIS incasso-adviesgesprek of bel onze incassospecialisten op 020-3452675
"*" geeft vereiste velden aan