Incassotraject

Incassotraject

Meteen aan de slag met jouw incasso

Een incassotraject starten bij ons incassobureau? Incasso komt van incasseren, om jouw openstaande facturen of vorderingen te laten betalen. Dankzij een uitgestippeld traject, waarmee je het jouw klanten eenvoudig maakt om te betalen.

Kies zelf hoe je debiteur benaderd wordt

Nieuw en uniek in Nederland! 

Zelf een incassotraject samenstellen? Bij Credifin Nederland kan dat, wij begrijpen dat iedere klant uniek is. Iedereen heeft zijn eigen redenen om een incassoprocedure te starten, waarbij iedereen ook zijn eigen wensen heeft hoe de klant in kwestie benaderd gaat worden. Wil je de relatie met je klant zo goed mogelijk houden of kies je juist voor een intensievere aanpak, waarin je zo spoedig mogelijk je geld wilt ontvangen?

Dankzij ons geavanceerde incassosysteem zijn wij nu in staat de mogelijkheid te bieden te kiezen uit verschillende incassotrajecten, te weten:

Super vriendelijke incassotraject

Je klant wordt op een vriendelijke en ontspannen manier benaderd met verschillende tussenpozen door ons speciaal geselecteerde meest vriendelijke personeel. Er wordt op geen enkele wijze aangegeven dat bij uitblijven van betaling je klant te maken kan krijgen met extra kosten of een juridische procedure. Het behoud van je klant staat centraal. Na ontvangst van de betaling ontvangt je klant een bedankje voor de goede afronding van de zaak!

  • Zeer geschikt voor: Iedere zaak waarbij het behoud van de klant centraal staat.
  • Duur van het traject: circa 6 weken *

Regulier incassotraject

Dit is het standaard, meest gekozen incassotraject. De start van het incassotraject begint vriendelijk, waarna de druk tot betaling gedurende de incassoprocedure steeds meer wordt opgevoerd, door middel van het uitleggen van de consequenties en de mogelijke kosten van een gerechtelijke procedure, indien de betaling uitblijft.

  • Zeer geschikt voor: Sportscholen, verenigingen, tandartsen, webshops, webhosters, garages, dienstverlening op basis van abonnementsvormen, VVE, fysiotherapeuten en andere dienstverleners.
  • Duur van het traject: circa 6 weken *

 

10 dagen spoed traject

Dit is ons meest intensieve en snelle incassotraject. Dit incassotraject is zeer geschikt indien spoed gewenst is of je snel duidelijkheid wilt hebben of er wel of niet betaald gaat worden. Je klant wordt binnen 24 uur na het versturen van de ingebrekestelling telefonisch benaderd. Je klant wordt er op gewezen dat er een spoedprocedure is opgestart, waarbij op korte termijn zo nodig wordt overgegaan tot rechtsmaatregelen indien geen spoedige oplossing wordt bereikt.

  • Zeer geschikt voor: Grotere vorderingen, waarbij de kans op betaling kleiner wordt indien je langer wacht, bijvoorbeeld bij kans op faillissement.
  • Duur van het traject: Max. 2 weken

* Noot: Als je klant tijdens de incassoprocedure verweer voert of er wordt een betalingsregeling getroffen, kan het traject uiteraard meer tijd in beslag nemen.

Specifieke wensen?

Credifin Nederland geeft je de mogelijkheid trajecten naar eigen wens in te vullen. Wil je bijvoorbeeld gebruik maken van het spoed traject, maar wil je bijvoorbeeld niet dat wij binnen 24 uur bellen maar wel dat wij de sommatie aanpassen naar binnen 24 uur betalen?

Geeft dit dan aan bij het opstarten van het incassotraject of bel ons voor specifieke wensen op telefoonnummer 020 345 26 75

Incassotraject: Welke middelen zetten we in

Bij Credifin geloven we in een klantvriendelijk incassotraject. Geen dreigende telefoontjes of agressieve e-mails, maar door jouw klant te verleiden (en aan te sporen) de factuur te betalen, passend bij de situatie en de contactgegevens die we van je debiteur hebben. We maken gebruik van een Aangetekende E-mail™, net als goed-opgestelde herinneringen en aanmaningen of SMS-berichten naar de klant. Dat kun je zelf ervaren bij ons in het webportaal, zodra je ermee aan de slag gaat. Benieuwd hoe we dat doen?

Daarvoor gebruiken we bijvoorbeeld:

Remove the row

Column: 1

  • Aangetekende E-mail™ met betaallink
  • SMS met betaallink
  • Whatsapp met betaallink

Column: 2

  • Belrobot
  • Sociale media
  • Telefonisch contact
 

Je klant bellen via een Belrobot

Sinds kort hebben wij een nieuw personeelslid in dienst.

Zijn naam is Tom. Tom is een belrobot die ons assisteert met het uitbellen naar debiteuren. Met zijn high tech Artiffical Intelligence opleiding achter de rug kan hij iedere debiteur even vriendelijk te woord staan en vertellen dat er een vordering open staat.

Tom kan vervolgens verschillende opties aanbieden om te betalen. Met eindeloos geduld legt hij dingen uit. Hij kan op verzoek een sms of een whatsapp met een Ideal link sturen of gewoon een e-mail om de debiteur te laten betalen. Of doorverbinden met een van onze medewerkers als daar om wordt verzocht.

Neemt de debiteur niet op? Dan probeert Tom het nog een keer. En nog een keer. Zonder moe of zonder chagrijnig te worden. Hij kan zelfs voicemails inspreken! En zo wordt het incasseren iedere dag nog leuker en efficiënter.

Je klant kan snel en eenvoudig betalen

Met ons webportaal voor debiteuren maken we het jouw klant graag makkelijk om de betaling vlot en veilig te voldoen. Met de iDeal-button die er beschikbaar is kan je klant veilig de betaling verrichten.

Wil jouw klant graag betalen, maar lukt het niet om dit in één keer te doen? Geen probleem, je klant kan in het portaal een betalingsvoorstel doen.

Daarnaast bieden wij je klant de mogelijkheid om met ons te chatten als er nog vragen zijn. En minstens zo belangrijk, dankzij het webportaal en de vriendelijke benadering staat jouw goede relatie met de klant niet meteen op het spel.

24/7 inzicht

Na het uploaden van jouw factuur heb jij ook online 24/7 inzicht in de status en voortgang. Je kunt jouw traject eenvoudig volgen, zodat je precies weet waar we op dat moment mee bezig zijn. Aan de hand van de duidelijke workflow zorgen wij ervoor dat je jouw openstaande facturen alsnog snel betaald kunt krijgen.

Met deze duidelijke stappen zorgen we voor een eenvoudig en effectief online incassotraject. De makkelijkste en snelste manier om jouw openstaande factuur te innen. Vriendelijk en voldoende dwingend, waarmee we uitstekende ervaringen hebben. En sterker nog, waardoor een deel van de eerst niet-betalende klanten ons vraagt om ook hun facturen voor ze te innen.

Blijft incasso betaling nog steeds achterwege?

Je maakt bij ons altijd gebruik van No Cure, No Pay-incasso. Lukt het onverhoopt niet om de factuur te incasseren? Dan betaal je geen kosten. Jij kunt 100% vrij van risico jouw facturen innen.

Incassotraject starten

Enthousiast en wil je een traject starten? Maak binnen 1 minuut een account aan en upload jouw openstaande factuur en we gaan meteen voor je aan de slag.

Aanleveren middels een API koppeling

Heb je meerdere facturen en wil je deze middels een automatische koppeling aanleveren? Dat kan bij ons, hiervoor hebben wij een state-of-the-art API (Application Programming Interface) beschikbaar.

Ook is het mogelijk om een koppeling te maken met andere boekhoudpakketten zoals ExactAfasTwinfieldAccountviewMicrosoft Dynamics en velen meer.

  • Zeer geschikt voor: Verenigingen en bedrijven met grote volumes
  • Implementatie : Binnen 24 uur te realiseren

Uiteraard helpen onze technische specialisten je altijd bij het aansluiten en implementeren.  Voor meer informatie kunt u ons het beste telefonisch contacten, wij helpen je graag.


Tip:
de volgende keer voorkomen dat er achteraf een incassotraject nodig is? Met een kredietcheck
kom je erachter met wie je zaken gaat doen.

Meer weten?

Heb je nog vragen over het incassotraject?

Bel ons op   020-3452675

E-mail ons   info@credifin-nederland.nl

Chat met ons?   Chat met ons

Veelgestelde vragen

Bekijk alle vragen

Wat is een incassotraject?

Het incassotraject is de periode waarin wij de debiteur aanschrijven om te betalen. Het traject begint normaal gesproken direct op de dag van het indienen van de zaak.

Hoe lang duurt een incassotraject bij een incassobureau?

Dat varieert vaak van 1 week tot misschien wel 2-3 maanden, afhankelijk van in hoeverre je klant bereid is of de mogelijkheid heeft om te betalen.

Als je klant niet direct kan betalen, dan stellen we als incassobureau een betaalafspraak of betalingsregeling voor. We houden je debiteur wel nauwgezet in de gaten, want ‘afspraak is afspraak’. Als de afspraak niet nagekomen wordt, gaan we er direct achter aan.

In meer dan 90% van de gevallen lukt het ons om te betaling te innen, mocht dit niet het geval zijn dan kun je ervoor kiezen om een gerechtelijke procedure te starten.

Lees meer over een gerechtelijke incasso > 

Mag ik tijdens de incassoprocedure contact onderhouden met mijn debiteur?

Wij vragen onze klanten vanaf het moment van indienen van de incasso geen rechtstreeks contact meer met de debiteur te onderhouden als het gaat om de ingediende vordering. Zo voorkomen wij dat we langs 2 kanalen communiceren waardoor ruis optreed. Alle communicatie over de zaak dient via Credifin Nederland te verlopen. Mocht de debiteur toch rechtstreeks contact met de schuldeiser opnemen kun je deze doorverwijzen naar ons kantoor.

Zijn alle vorderingen geschikt voor incassotraject?

In principe behandelen wij bijna alle soorten vorderingen. Of het nu gaat om een onbetaalde factuur, een niet terugbetaalde lening of een bedrag dat per ongeluk naar iemand is overgemaakt. Indien er (terug) betaald dient te worden staan wij tot je beschikking!. Bij het terugbetalen van een lening dient wel een getekende overeenkomst aanwezig te zijn.

Naar wie moet de schuldenaar betalen in het incassotraject?

Wij vragen de debiteur altijd naar ons kantoor te betalen in het incassotraject. Dit scheelt zowel ons als onze klanten de tijd en last van het controleren van ontvangen betalingen en het navragen of er betalingen ontvangen zijn. Daarnaast kunnen wij op deze manier getroffen afspraken en regelingen beter monitoren in het incassotraject. Mocht je toch een rechtstreekse betaling ontvangen verzoeken wij hiervan zo spoedig mogelijk melding te maken in het dossier.

Ontvangt de debiteur ook brieven per post in het incassotraject?

Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een e-mailadres van zijn debiteur. Het grootste deel van de correspondentie van onze incassoprocedures vindt dan ook plaats per e-mail. Indien de debiteur niet reageert op e-mails en wij de debiteur telefonisch niet te pakken krijgen ontvangt de debiteur ook een sommatie per post.

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.4 / 10

234 beoordelingen

Naar alle reviews