Inhoudsopgave
Kies zelf je incassotraject
Nieuw en uniek in Nederland!
Zelf een incassotraject samenstellen? Bij incassobureau Credifin Nederland kan dat, wij begrijpen dat iedere klant uniek is. Iedereen heeft zijn eigen redenen om een incassoprocedure te starten, waarbij iedereen ook zijn eigen wensen heeft hoe de klant in kwestie benaderd gaat worden.
Wil je de relatie met je klant zo goed mogelijk houden of kies je juist voor een intensievere aanpak, waarin je zo spoedig mogelijk je geld wilt ontvangen? Dankzij ons geavanceerde incassosysteem zijn wij nu in staat de mogelijkheid te bieden te kiezen uit verschillende incassotrajecten, te weten:
Super vriendelijke incassotraject
Je klant wordt op een vriendelijke en ontspannen manier benaderd met verschillende tussenpozen door ons speciaal geselecteerde meest vriendelijke personeel. Er wordt op geen enkele wijze aangegeven dat bij uitblijven van betaling je klant te maken kan krijgen met extra kosten of een juridische procedure.
Het behoud van je klant staat centraal. Na ontvangst van de betaling ontvangt je klant een bedankje voor de goede afronding van de zaak!
- Zeer geschikt voor: Iedere zaak waarbij het behoud van de klant centraal staat.
- Duur van het traject: circa 6 weken *
Regulier incassotraject
Dit is het standaard, meest gekozen incassotraject. De start van het incassotraject begint vriendelijk, waarna de druk tot betaling gedurende de incassoprocedure steeds meer wordt opgevoerd, door middel van het uitleggen van de consequenties en de mogelijke kosten van een gerechtelijke procedure, indien de betaling uitblijft.
- Zeer geschikt voor: Sportscholen, verenigingen, tandartsen, webshops, webhosters, garages, dienstverlening op basis van abonnementsvormen, VVE, fysiotherapeuten en andere dienstverleners.
- Duur van het traject: circa 6 weken *
10 dagen spoed traject
Dit is ons meest intensieve en snelle incassotraject. Dit incassotraject is zeer geschikt indien spoed gewenst is of je snel duidelijkheid wilt hebben of er wel of niet betaald gaat worden. Je klant wordt binnen 24 uur na het versturen van de ingebrekestelling telefonisch benaderd.
Je klant wordt er op gewezen dat er een spoedprocedure is opgestart, waarbij op korte termijn zo nodig wordt overgegaan tot rechtsmaatregelen indien geen spoedige oplossing wordt bereikt.
- Zeer geschikt voor: Grotere vorderingen, waarbij de kans op betaling kleiner wordt indien je langer wacht, bijvoorbeeld bij kans op faillissement.
- Duur van het traject: Max. 2 weken
* Noot: Als je klant tijdens de incassoprocedure verweer voert of er wordt een betalingsregeling getroffen, kan het traject uiteraard meer tijd in beslag nemen.
Specifieke wensen?
Credifin Nederland geeft je de mogelijkheid trajecten naar eigen wens in te vullen. Wil je bijvoorbeeld gebruik maken van het spoed traject, maar wil je bijvoorbeeld niet dat wij binnen 24 uur bellen maar wel dat wij de sommatie aanpassen naar binnen 24 uur betalen?
Geeft dit dan aan bij het opstarten van het incassotraject of bel ons voor specifieke wensen op telefoonnummer 020 345 26 75
Incassotraject: Welke middelen zetten we in
Bij Credifin geloven we in een klantvriendelijk incassotraject. Geen dreigende telefoontjes of agressieve e-mails, maar door jouw klant te verleiden (en aan te sporen) de factuur te betalen, passend bij de situatie en de contactgegevens die we van je debiteur hebben. We maken gebruik van een Aangetekende E-mail™, net als goed-opgestelde herinneringen en aanmaningen of SMS-berichten naar de klant. Dat kun je zelf ervaren bij ons in het webportaal, zodra je ermee aan de slag gaat. Benieuwd hoe we dat doen?
Daarvoor gebruiken we bijvoorbeeld:
Remove the row
Column: 1
- Aangetekende E-mail™ met betaallink
- SMS met betaallink
- Whatsapp met betaallink
Column: 2
- Belrobot
- Sociale media
- Telefonisch contact
Je klant bellen via een Belrobot
Sinds kort hebben wij een nieuw personeelslid in dienst.
Zijn naam is Tom. Tom is een belrobot die ons assisteert met het uitbellen naar debiteuren. Met zijn high tech Artificial Intelligence opleiding achter de rug kan hij iedere debiteur even vriendelijk te woord staan en vertellen dat er een vordering open staat.
Tom kan vervolgens verschillende opties aanbieden om te betalen. Met eindeloos geduld legt hij dingen uit. Hij kan op verzoek een sms of een whatsapp met een Ideal link sturen of gewoon een e-mail om de debiteur te laten betalen. Of doorverbinden met een van onze medewerkers als daar om wordt verzocht.
Neemt de debiteur niet op? Dan probeert Tom het nog een keer. En nog een keer. Zonder moe of zonder chagrijnig te worden. Hij kan zelfs voicemails inspreken! En zo wordt het incasseren iedere dag nog leuker en efficiënter.
Je klant kan snel en eenvoudig betalen
Met ons webportaal maken we het jouw klant graag makkelijk om de betaling vlot en veilig te voldoen. Met de iDeal-button die er beschikbaar is kan je klant veilig de betaling verrichten.
Wil jouw klant graag betalen, maar lukt het niet om dit in één keer te doen? Geen probleem, je klant kan in het portaal een betalingsvoorstel doen.
Daarnaast bieden wij je klant de mogelijkheid om met ons te chatten als er nog vragen zijn. En minstens zo belangrijk, dankzij het webportaal en de vriendelijke benadering staat jouw goede relatie met de klant niet meteen op het spel.
24/7 inzicht
Na het uploaden van jouw factuur heb jij ook online 24/7 inzicht in de status en voortgang. Je kunt jouw traject eenvoudig volgen, zodat je precies weet waar we op dat moment mee bezig zijn. Aan de hand van de duidelijke workflow zorgen wij ervoor dat je jouw openstaande facturen alsnog snel betaald kunt krijgen.
Met deze duidelijke stappen zorgen we voor een eenvoudig en effectief online incassotraject. De makkelijkste en snelste manier om jouw openstaande factuur te innen. Vriendelijk en voldoende dwingend, waarmee we uitstekende ervaringen hebben. En sterker nog, waardoor een deel van de eerst niet-betalende klanten ons vraagt om ook hun facturen voor ze te innen.
Blijft incasso betaling nog steeds achterwege?
Je maakt bij ons altijd gebruik van No Cure, No Pay-incasso. Lukt het onverhoopt niet om de factuur te incasseren? Dan betaal je geen kosten. Jij kunt 100% vrij van risico jouw facturen innen.
Incassotraject starten
Enthousiast en wil je een traject starten? Maak binnen 1 minuut een account aan en upload jouw openstaande factuur en we gaan meteen voor je aan de slag.
Aanleveren middels een API koppeling
Heb je meerdere facturen en wil je deze middels een automatische koppeling aanleveren? Dat kan bij ons, hiervoor hebben wij een state-of-the-art API (Application Programming Interface) beschikbaar.
Ook is het mogelijk om een koppeling te maken met andere boekhoudpakketten zoals Exact, Afas, Twinfield, Accountview, Microsoft Dynamics en velen meer.
- Zeer geschikt voor: Verenigingen en bedrijven met grote volumes
- Implementatie : Binnen 24 uur te realiseren
Uiteraard helpen onze technische specialisten je altijd bij het aansluiten en implementeren. Voor meer informatie kunt u ons het beste telefonisch contacten, wij helpen je graag.
Tip: de volgende keer voorkomen dat er achteraf een incassotraject nodig is? Met een kredietcheck kom je erachter met wie je zaken gaat doen.
Neem contact op met onze incassospecialisten
Al sinds 2005 staat Credifin garant voor topkwaliteit incassodiensten.
Heb je vragen of wil je meer weten? Bel : 0203452675
Waarom kiezen voor Credifin?
Wat maakt onze aanpak uniek en effectiever?
Maatwerk: Elke vordering is uniek. Wij passen onze aanpak aan op basis van wat het beste is voor jou en je zaak.
Zeer efficiënt incassotraject: Door automatisering met een belrobot en slimme betaalmogelijkheden zoals betaallinks en QR-codes in e-mails en brieven, wordt het voor klanten makkelijker en eenvoudiger om betalingen te verrichten.
Automatische aanlevering via API: Voor het aanleveren van meerdere facturen bieden we een state-of-the-art API (Application Programming Interface) aan, waarmee een automatische koppeling mogelijk is.
Altijd op de hoogte: Met ons online platform kun je altijd zien hoe het met je zaak gaat. Geen verrassingen, gewoon duidelijkheid.
100% No cure, no pay: We geloven in onze aanpak. Als we niets voor je kunnen innen, kost het je ook echt niets.
Ervaren team: Ons team kent de kneepjes van het vak. Met 18 jaar expertise hebben we het vertrouwen gewonnen van meer dan 11.500 klanten.
Kortom: bij CrediFin krijg je niet alleen een het beste incassobureau van Nederland, maar een incassopartner die er echt alles aan doet om je te helpen.
Ervaringen van onze klanten
Klantbeoordelingen, zie wat onze klanten zeggen:
“Wij zitten met ons bedrijf in de fashion en willen onze focus houden op de core business. Daarom het is heel prettig om Credifin als vangnet te hebben! Zij ontzorgen ons en dankzij hen ontvangen we bijna altijd alle betalingen.” Bibian Hoyng, State-of-Brands
“Het Orthocenter met ruim 45 vestigingen is van mening dat incassobureau Credifin een goede partner is en een uitstekende dienstverlening geeft op gebied van No Cure No Pay incasso. Waardering is er voor de menselijke manier van incasseren.” Bas Molenaar, Orthocenter
“Zeer positief, goede communicatie, systeem is gebruikersvriendelijk zodat je snel de status van een dossier kunt inzien.” Eltje de Graaf, Mea Fysio“
Meer weten?
Heb je nog vragen aan onze incassospecialist Jesse over het incassotraject?
Vrijblijvend advies over je incasso-opdracht?
Wil je onbetaalde facturen aanpakken met behulp van een incassobureau en bent je benieuwd naar de slagingskans van je zaak? Neem direct contact op voor een GRATIS incasso-adviesgesprek of bel onze incassospecialisten op 020-3452675
"*" geeft vereiste velden aan