Inhoudsopgave
Hulp nodig bij faillissement aanvragen?
We merken in de praktijk dat veel schuldeisers twijfelen over het aanvragen van een faillissement. Bijvoorbeeld omdat ze denken dan achteraan in de rij aan te moeten sluiten. Achter de Belastingdienst en de bank. Of door een moeizame relatie met de curator, die vooral probeert de eigen zakken te vullen. Wij bieden je hulp of geven je een gedegen advies hoe je dit aanpakt.
In de praktijk blijkt het aanvragen van een faillissement een heel effectieve methode om een afnemer of klant tot betalen te dwingen. En niet door het daadwerkelijke faillissement, maar door de dreiging daarvan als de vordering niet wordt voldaan.
Hoe werkt het?
Stel dat het bedrijf inderdaad failliet verklaard wordt. Het wordt dan lastig om de vordering te innen. De Belastingdienst en de bank zullen vooraan staan en het klopt dat de curator z’n eigen rol speelt.
Toch is dat geen reden om niet een faillissement aan te vragen, op het moment dat jouw vordering open blijft staan. Ondanks alle betalingsherinneringen en pogingen om tot betaling te dwingen, waardoor het water je nu wellicht zelf aan de lippen staat.
Veel schuldeisers houden geen rekening met de reactie van het bedrijf waarvan je het faillissement aanvraagt. Dat bedrijf zal er alles aan doen om het failliet te voorkomen. Omdat niemand zomaar de stekker uit een bedrijf laat trekken. En niemand erop zit te wachten om het bedrijf failliet te laten gaan en met de bank en de Belastingdienst de financiële zaken af te wikkelen.
Vaak is er sprake van bedrijven die prima kunnen blijven bestaan. En die gewoon graag doorgaan met wat ze deden. Ze hebben slechts een duidelijke aansporing nodig om te betalen, bijvoorbeeld door een faillissement aan te vragen.
Betaling om faillissement te voorkomen
Op het moment dat we faillissement aanvragen bij het bedrijf waarvan de betaling aan jou uitblijft zetten we eigenlijk vooral aan tot betalen. Door aan te geven wat er dreigt te gebeuren, als het bedrijf niet over de brug komt met het geld dat je nog tegoed hebt.
De druk neemt toe, waardoor er meer mogelijk blijkt dan je in eerste instantie zou denken. En waardoor de vordering ineens wel betaald wordt of je de mogelijkheid hebt om goed met elkaar in gesprek te gaan. En bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen, bijvoorbeeld om het openstaande bedrag in een aantal termijnen te betalen.
Tip: tijdens de betalingsregeling kan de faillissementsaanvraag gewoon worden aangehouden. Dat voorkomt dat de druk te vroeg van de ketel gaat. In plaats daarvan blijf je de zekerheid houden dat je de betalingen ontvangt, totdat het volledige bedrag netjes is voldaan.
Ultiem incassomiddel: faillissement aanvragen
Zoek je naar een ultiem incassomiddel om een openstaande vordering eindelijk te kunnen innen? Een faillissement aanvragen is dan een uitstekende keuze. Een mogelijk faillissement leidt voor het bedrijf en z’n eigenaren namelijk tot:
- Stekker uit het bedrijf
De stekker gaat uit het bedrijf, dat de eigenaren soms in (tientallen) jaren hebben opgebouwd. Dat is iets dat ze niet zomaar willen laten gebeuren. - Uitwinning van zekerheden
Schuldeisers zoals de bank kunnen overgaan tot de uitwinning van zekerheden. Dat is iets dat eigenaren van een bedrijf graag willen voorkomen. - Onderzoek van bestuurdersaansprakelijkheid
De curator kan onderzoek doen naar de mogelijkheden van bestuurdersaansprakelijkheid die tot deze situatie heeft geleid. - Persoonlijke aansprakelijkheid
In sommige gevallen kunnen bestuurders persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de situatie die is ontstaan. In het geval van natuurlijke personen valt ook het privé vermogen onder het faillissement.
Neem contact op met onze incassospecialisten
Al sinds 2005 staat Credifin garant voor topkwaliteit incassodiensten en het aanvragen van Faillissement.
Heb je vragen of wil je meer weten? Bel : 0203452675
Waarom kiezen voor Credifin?
Wat maakt onze aanpak uniek en effectiever?
Maatwerk: Elke vordering is uniek. Wij passen onze aanpak aan op basis van wat het beste is voor jou en je zaak.
Zeer efficiënt incassotraject: Door automatisering met een belrobot en slimme betaalmogelijkheden zoals betaallinks en QR-codes in e-mails en brieven, wordt het voor klanten makkelijker en eenvoudiger om betalingen te verrichten.
Automatische aanlevering via API: Voor het aanleveren van meerdere facturen bieden we een state-of-the-art API (Application Programming Interface) aan, waarmee een automatische koppeling mogelijk is.
Altijd op de hoogte: Met ons online platform kun je altijd zien hoe het met je zaak gaat. Geen verrassingen, gewoon duidelijkheid.
100% No cure, no pay: We geloven in onze aanpak. Als we niets voor je kunnen innen, kost het je ook echt niets.
Ervaren team: Ons team kent de kneepjes van het vak. Met 18 jaar expertise hebben we het vertrouwen gewonnen van meer dan 11.500 klanten.
Kortom: bij CrediFin krijg je niet alleen een het beste incassobureau van Nederland, maar een incassopartner die er echt alles aan doet om je te helpen.
Ervaringen van onze klanten
“Wij zitten met ons bedrijf in de fashion en willen onze focus houden op de core business. Daarom het is heel prettig om Credifin als vangnet te hebben! Zij ontzorgen ons en dankzij hen ontvangen we bijna altijd alle betalingen.” State-of-Brands
“Het Orthocenter met ruim 45 vestigingen is van mening dat incassobureau Credifin een goede partner is en een uitstekende dienstverlening geeft op gebied van No Cure No Pay incasso. Waardering is er voor de menselijke manier van incasseren.” Orthocenter
“Zeer positief, goede communicatie, systeem is gebruikersvriendelijk zodat je snel de status van een dossier kunt inzien.” Mea Fysio“
Faillissement Aanvragen via Credifin: 17+ jaar ervaring
Credifin staat voor je klaar als je hulp nodig hebt bij het aanvragen van een faillissement. We helpen je met het opstellen van de benodigde documenten en zorgen dat deze voldoen aan alle eisen. Twijfel je of het aanvragen van een faillissement de juiste stap is? Heb je behoefte aan meer juridisch advies? We nemen je dossier onder de loep en geven je inzicht in de kansen van een succesvolle aanvraag bij de rechtbank.
Ben je nog niet zeker of faillissement de juiste stap is, maar wil je wel hulp bij het incasseren van een openstaande factuur? Ook dan kun je ons incassobureau inschakelen en staan we voor je klaar. Dien je factuur eenvoudig online in en wij gaan ermee aan de slag.
Meer weten?
Heb je nog vragen aan onze incassospecialist Jesse over Faillissement aanvragen?
Vrijblijvend advies
Heb je vragen of wil je meer inzicht in dit onderwerp? Aarzel niet en regel meteen een GRATIS adviesgesprek. Je kunt ook direct onze specialisten bellen op 020-3452675.
"*" geeft vereiste velden aan