Incasso traject door ervaren incasso specialistenIncassotraject door ervaren incassospecialisten

Incasso traject

Incasso door ervaren specialisten

Als ondernemer is er niets vervelender dan een slecht betalende klant. Wij begrijpen dat jij je facturen snel en eenvoudig wilt innen. We lossen het graag voor je op. Via ons online incasso webportaal upload je eenvoudig de achterstallige facturen en wij gaan meteen voor je aan het werk.

Incasso gericht op klantvriendelijkheid

Je incasso klanten benaderen we altijd correct en vriendelijk. Ons doel is om je relatie met je klant zo goed mogelijk te houden. En we zetten door, ook als het heel lastig wordt! Dat doen we op verschillende manieren, passend bij de situatie en de contactgegevens die we van je debiteur hebben, denk aan:

  • Aangetekende e-mail™ met iDeal betaalmogelijkheid + toegang tot het online incassodossier
  • SMS met iDeal betaalmogelijkheid + toegang tot het online incassodossier
  • Whatsapp
  • Voice-dialing
  • Of zelfs via social media
  • Telefonisch (om de reden van wanbetaling te achterhalen)

Incasseren met Aangetekende E-mail™

Met Aangetekende E-mail™ met iDeal betaalmogelijkheid is onze ervaring dat je klant deze E-mails meestal binnen 30 minuten openen en vaak dezelfde dag nog een reactie geven of zelfs de incasso betalen. Met Aangetekende E-mail™ ontstaat er ook nooit een discussie of deze incasso is ontvangen of niet. We kunnen het immers aantonen dat je klant de aanmaning daadwerkelijk heeft ontvangen en gelezen. Een snelle, duurzame en effectieve manier dus om je klanten het zo gemakkelijk mogelijk te maken om het openstaande bedrag te betalen.

Blijft incasso betaling nog steeds achterwege?

Dan lossen we het op met betaalafspraak of betalingsregeling, dus niet meteen met zwaar geschut. We houden je debiteur wel nauwgezet in de gaten, want ‘afspraak is afspraak’. Als de afspraak niet nagekomen wordt, gaan we er direct achter aan.

Schuldbewaking

In onze ervaring is het soms wijsheid om de incasso zaak te laten rusten als er nog steeds niet betaald wordt. Periodiek checken we dan met diverse hulpbronnen of de financiële situatie (en bereidwilligheid om te betalen) verbeterd is. We doen dit handmatig, het is geen geautomatiseerd proces en altijd te volgen via je eigen online dossier.

Hoe incasseren we de betalingen?

  • Incasso in heel Nederland
  • Incasso via eenvoudige online betalingsmogelijkheden
  • Bulk incasso (via een API koppeling of aangeleverde Excelbestanden)
  • Na incassering ontvang je dezelfde week nog het uitstaande bedrag

Incasso webservices (API koppeling)

Je kan bij ons gebruik maken van onze incasso Webservice, Webhooks en Single Sign-On (SSO) inloggen. Deze koppelingen maken het mogelijk voor externe partijen om automatisch te koppelen met het incasso systeem van Credifin Nederland, zo kan er data naar ons worden overgebracht en is het mogelijk om data uit ons systeem te halen. Het uitwisselen van gegevens verloopt daarmee namelijk sneller en aanzienlijk makkelijker. Voor meer informatie kun je ons contacten.

Je eigen klantenportaal 

Via ons online incasso webportaal heb je 24/7 inzage in alle incasso trajecten die lopen of al afgesloten zijn. Alle facturen, bijbehorende documentatie en correspondentie (mail, telefonisch contact, whatsapp berichten etc.) kun je hier altijd inzien. Zo weet je altijd de status van je incasso traject(en).

De eenvoud en het gemak zet aan tot sneller betalen! 

Gemak dient de mens. Wij maken het je klant gemakkelijk de incasso te betalen. In al onze e-mail’s en SMS berichten sturen wij een Ideal betaallink zodat je klant direct de vordering kan betalen. Daarnaast bieden wij je klant de mogelijkheid om in te loggen in ons webportaal voor debiteuren. Hier kan er ook direct betaalt worden. Lukt het je klant niet om in 1x te betalen, geen probleem, je klant kan via het portaal een regeling aan te vragen. Daarnaast bestaat er een mogelijkheid om met ons te chatten als er nog vragen zijn. 

Wat als je klant nog steeds niet bereid is om de incasso te betalen?

Dan kun je ervoor kiezen om via een huisbezoek of creditcheck de situatie op locatie in kaart te brengen en via diversie hulpbronnen waartoe wij toegang hebben. Van deze bevindingen wordt een uitgebreid rapport opgesteld en op basis daarvan kun je beslissen om over te gaan tot een gerechtelijke procedure om je klant te dagvaarden.

Meer weten?

No cure no pay

Hoe werkt het?

Bekijk FAQ’s

Contact opnemen

 

Waarom Credifin?

  • Snel resultaat dankzij ruim 12 ½ jaar ervaring
  • 100% No cure No pay Incassobureau
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.3 / 10

140 beoordelingen

Naar alle reviews