incassotraject - incassobureau inschakelen

Incassobureau inschakelen

Een incassobureau inschakelen of benieuwd wanneer je dat het best kunt doen? We leggen je graag uit over onze aanpak en werkwijze, zodat je jouw factuur kunt innen met een bureau dat daar veel ervaring mee heeft. Zonder kosten, omdat je gebruik kunt maken van No Cure, No Pay.

Wanneer je een incassobureau moet inschakelen hangt af van de situatie, al is het altijd belangrijk om aan een paar voorwaarden te voldoen. We leggen je er over uit, bijvoorbeeld om voldoende herinneringen en een aanmaning te versturen. Je kunt er daarna gewoon online mee aan de slag, zodat je bovendien 24/7 inzicht en controle hebt over het volledige traject.

Met een goede aanpak en op basis van onze werkwijze blijft de goede relatie met jouw klant gewoon behouden. In veel gevallen vragen ook de niet-betalende klanten ons of ze hun facturen kunnen indienen, omdat ze ons ook als incassobureau willen inschakelen. We helpen je er met een vriendelijke en toch overtuigende benadering voor te zorgen dat je jouw facturen betaald kunt krijgen.

Wanneer kun je een incassobureau inschakelen?

Benieuwd wanneer je een incassobureau kunt inschakelen? Je bent in principe vrij om dat te doen wanneer je wilt. Toch is het verstandig om gebruik te maken van een paar handige richtlijnen. Wij zetten ze voor je op een rij:

  • Herinnering en nog een herinnering

    Verloopt de betalingstermijn van jouw factuur? Stuur zo snel mogelijk daarna een herinnering. Je geeft op die manier duidelijk aan dat je jouw factuur graag op tijd betaald wilt krijgen. En heeft de eerste herinnering geen effect? Na het verlopen van de betalingstermijn daarvan is het verstandig om nog een tweede te sturen.

Tip: na de eerste herinnering kun je wettelijke rente berekenen. Geef dit bij de herinnering alvast aan, zodat jouw klant niet voor verrassingen komt te staan.

  • Aanmaning versturen aan de klant

    Hebben de herinneringen niet het gewenste effect? Maak de communicatie serieuzer met een aanmaning. Geef daarin opnieuw aan dat de factuur nog betaald moet worden. En vermeld in het begeleidend schrijven alvast dat je een incassobureau inschakelt als de betaling nog langer uitblijft.

Tip: lijken de herinneringen en aanmaningen geen effect te hebben? Zorg ervoor dat je de klant ook even een keer belt. Soms komen de e-mails of brieven niet goed aan, waardoor er een misverstand zou kunnen ontstaan.

  • Incassobureau inschakelen

    Hebben de herinneringen en aanmaningen niet het gewenste effect? Je kunt een incassobureau inschakelen om jouw factuur alsnog te innen. Je kunt daar bij ons gewoon zelf mee aan de slag, zodat je 24/7 controle en inzicht hebt in de status en vooruitgang.

Aanpak en werkwijze

We begrijpen dat je een incassobureau wilt inschakelen en daar geen kosten voor wilt maken. Dankzij No Cure, No Pay is dat ook niet nodig. Lukt het niet om te incasseren? We brengen jou geen kosten in rekening, waardoor je er gratis gebruik van kunt maken. En lukt het om het totaalbedrag bij de klant te incasseren? De klant betaalt jouw factuurbedrag, de incassokosten en ook de wettelijke rente waar je inmiddels recht op hebt.

Onze aanpak is gericht op een vriendelijke benadering, waarmee we tegelijkertijd heel effectief en overtuigend zijn. Wij geloven in een goede relatie met jouw klant, die ondanks de openstaande factuur niet op het spel hoeft komen te staan. Zowel de Aangetekende E-mail™ als de andere communicatie is daar volledig op gericht. Dat kun je zelf ervaren bij ons in het webportaal, zodra je ermee aan de slag gaat.

Factuur innen met een incassobureau

Wil je jouw factuur innen met een incassobureau? We maken het je graag makkelijk, omdat je dit in een paar eenvoudige stappen kunt doen:

  1. Online aanmelden
  2. Factuur uploaden
  3. Aan de slag
  4. 24/7 inzicht en controle

Je kunt je online aanmelden voor ons webportaal, waarna je direct de eerste factuur kunt uploaden. Je kunt daarmee aan de slag, dankzij de e-mails, brieven en SMS-berichten die we alvast voor je hebben klaargezet. Vervolgens heb jij 24/7 controle en inzicht vanuit het portaal. En zelfs jouw niet-betalende klant kan online de factuur betalen en meteen de betaling voldoen, om het voor jullie beiden zo makkelijk mogelijk te maken.

Incassobureau inschakelen: wat zijn de kosten?

Een incassobureau inschakelen en vooral benieuwd naar de kosten? Dankzij No Cure, No Pay hoef je hier niets voor te betalen. Wij innen de hoofdsom, de wettelijke rente en ook de incassokosten bij de klant. Jij betaalt geen kosten voor het incassotraject, waardoor je daar gratis gebruik van kunt maken.

En lukt het niet om de factuur te innen, omdat de klant weigert te betalen? Zelfs als je niet besluit om een gerechtelijke procedure te starten hoef je daar alsnog geen kosten voor te maken. Het is ons risico dat de factuur uiteindelijk niet betaald wordt. We berekenen geen incassokosten, al kunnen we ook het factuurbedrag in dat geval helaas niet aan je uitkeren. Toch lukt het in de meeste gevallen om de klant aan te sporen tot betalen, waardoor je altijd meer ontvangt dan wanneer je niets met de factuur zou doen.

Heb je nog vragen?

Wil je aan de slag door een incassobureau in te schakelen, maar heb je nog vragen over onze werkwijze of de kosten? Bel ons op telefoonnummer 020 345 26 75 of stuur een e-mail naar info@credifin-nederland.nl. We horen graag van je!

Meer weten?

Laatste aanmaning

Incassotraject

Hoe werkt het?

Bekijk FAQ’s

Waarom Credifin?

  • Geen abonnements- of dossierkosten
  • 100% No cure No pay Incassobureau
  • De volgende werkdag brief al bij je debiteur
  • Eenvoudig uploaden van je facturen
  • Volg het incassotraject 24/7 via je online dossier
  • Gratis incasseren met Aangetekende E-mail™

Wat klanten zeggen:

9.3 / 10

179 beoordelingen

Naar alle reviews